AUTO-PAGINA

Onze auto-pagina.

Of wel, waar hebben we veel geld in gstoken om toch maar comfortabel van A naar B te kunnen. Onze keuzes voor de bijzondere auto is hieronder aangegeven.

We begonnen in 1976 met de Ford Taunus 1.6 welke we prive kochten van Dhr. Schoenmaker. Vanaf juni 1976.

Na een paar jaar ervaring opgedaan te hebben kochten we nieuw. We gingen voor een nieuwe Taunus... het werd echter een Ford Capri en wel de 2.0 Sport. Een beest van een auto. Vanaf september 1979.

Er kwamen kids en we pasten de auto daar op aan, goedkoper rijden... vanaf april 1982. De Capril ingeruild voor een Ford Escort 1.1 dus kleiner.

Jammer, de escort was een probleemauto. Via mijn huisgarage overgestapt op een tweedehands. Heel revolutionair de Aziatische markt op voor een Hyundai Pony... Vanaf augustus 1985.

Nadat de Pony goed en vertrouwd zijn werk had gedaan begon hij "op" te raken en moesten we (met weinig geld) een andere oplossing verzinnen. Dat werd de kleinste in de onze serie; de FIAT UNO 5.5 S. Vanaf september 1989.

De Uno heeft ook zijn werk gedaan en voor zo'n klein autootje uitstekend bevallen. Op zoek naar iets anders. Het werd weer iets groters want ons oog viel op de Peugeot 405. Ook tweede hands maar voor een Fransman een goeie bak. Dit vanaf 1993.

Na een revisie van de motor deden we de Fransman na een aantal jaren inruilen voor een Mitsubishi Carisma. Een mooie auto welke ons verraste met een Gas-tank. Het gastijdperk is aangebroken. Vanaf 1999.

De jongeheer des huizes heeft flink geoefend met deze auto en we waren gedwongen om wat anders te zoeken. Dat vonden we in een Amerikaan, de Chrysler Neon. Wederom met gas en vanaf maart 2003.

Na de Neon, welke uitsekend beviel gingen we weer voor nieuw en kleiner. We kozen de SEAT Ibiza. Ook met gas. Deze hebben we gehad vanaf november 2008.

Na de Seat weer iets geheel anders, Gas is niet meer mogelijk dus benzine. Het werd een KIA RIO (van de bankoverval op TV) Mooi rood met aller erop en eraan. Vanaf maart 2012.

Per toeval de RIO ingeruild voor de CEE'D. Natuurlijk bij KIA vanwege o.a. de 7 jaar garantie maar ook de sportieve uitstraling van de CEE'D GT-Line. Vanaf januari 2016. Een belevenis.

Even begin 2018 ingeruild voor een zwart model om de waarde te garanderen en in november 2018
overgestapt naar Toyota. Een C-HR (Coupé High Rider) 1.8 Hybride, volatomaat natuurlijk dus even wennen.
Een heerlijke auto met zeer veel mogelijkheden.

 

 

 

 

 

X
Loading